18 Nisan 2006 Salı

Lale Devri ve Bir Tükeniş


Çok geç kalmışız canım
Vakit bu vakit değil
Eski radyolar gibi
Çatıya saklanmış aşk

Öyle sanmışız canım
Artık ölümsüz değil
Leylayla Mecnun gibi
Çoktan masal olmuş aşk

Lale devri çocuklarıyız biz
Zamanımız geçmiş

Aşk şarabından kimbilir en son
Hangi şanslı içmiş

Ben derim utanma iftihar et
Sevmeyenler utansın
Aşksızlığa mahkum edildiyse
Bu dünya yansın

Sezen Aksu

Keşke hiç doğmasaydım da,hiç tanımasaydım onu.Görmeseydi gözlerim gözlerini de,tutmasaydı ellerim ellerini.Belki öyle olsaydı böyle acı çekmezdim.Böyle yanmazdı bu yürek her gece yar acısısıyla.

Ne olursa olsun beni anlamayacağını biliyorum onun,ya da anlamak istemeyeceğini;ama ben onu anlıyorum.O da haklı kendine göre...Yalnız şunu herkes iyi bilsin ki:Benim vazgeçişim ne ona dairdir ne de sevdamıza...Benimkisi yalnızca kendime aittir.Ben kendimden vazgeçtim,başka hiç kimseden değil.Çünkü artık gücüm kalmamıştı.Çünkü artık inanmıyordum beyazın saflığına.Çünkü artık biliyordum ki kopacaktı bir gün bu ip ve bitecekti her şey.Öyleyse şimdi bitsin istedim.Daha fazla acı çekmeden ve daha fazla sürüklenmeden.

Evet lale devri çocuklarıydık biz.Aynen o zaman ki gibi özel ve farklıydı bizim sevdamız.Ne yazık ki olmadı;ama.Benim yüreğim kaldırmadı.Çünkü ben çok sevdim ve bazı hareketlerin adını asla koyamadım bu sevdada.Sonuçta o davranışlar beni de tüketti,aşkımızı da...

Aşk şarabından en son biz içtik belki;ama karşı koyamadık bu sevdanın ellerimizin arasından kayıp gidişine...

"Kader diyemezsin;sen kendin ettin"

4 yorum:

  1. keşkeler olmadan yaşayabilsek derken bile "keşke" diyoruz, bilmiyorum ki nasıl olacak da aramızı düzelteceğiz "iyi ki" lerle..ama yaşandıysa mutlaka yaşanması gerektiği içindir..Esasında fazla kaderci olmayı sevmiyorum aam mantığın almadığı noktada tek sığınak o oluyor sanırım..

    YanıtlaSil
  2. Çok gusel bi şiir vardı keşkeleri çıkardım hayatımdan die.. Umarım kardeşim keşke demezsin sende bundan sonra.. Ayrıca beyza çok gusel bişe söylemişsin gerçekten bazen mantığın almadığı şeyler oluyor.. Şu an bunu en derinden yaşayan bnm sanırım =((

    YanıtlaSil
  3. beyza;canım çok güzel söyüyorsun keşkesiz yaşayabilsek diye;ama inan ki bazen olmuyor.Sen ne kadar keşkeleri hayatından çıkarmaya çalışsan da onlar bi yolunu bulup giriveriyorlar hayatının en önemli dönemeçlerine.Ben de belki hayatımın en mühim virajında,keşke hiç bu dönüşü yaşamasaydım diyorum.Bunu deyişim,işin kolayına kaçmaktan değil;tamamen olayın verdiği acının büyüklüğünden kaynaklanıyor.Sanıyorum beni anlıyorsundur.Turgut;kardeşim seni en iyi anlayanlardan biriyimdir şu an;biliyorsun.Doğru!İnsanın mantığının almadığı şeyler oluyor dönem dönem ve insan ancak yaşadığı zaman anlıyor bazı şeyleri.Şu an tek duam;benim yaşadıklarımı senin yaşamaman içindir.Çünkü senin güzel yüreğinin,sevdan için nasıl attığını çok iyi biliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Çok saolasın kardeşim eywallah...

    YanıtlaSil